יום שני, 31 בדצמבר 2012

כמו פטריות אחרי הקסם


שנת 2012 חלפה. סוף העולם לא הגיע.
 עידן חדש עומד בפתח, ואיתו הבטחה גדולה.

שנת 2013 מתחילה לכאורה במצב "רע" ביותר.

בארצות הברית ניצבים מול צוק פיסקלי , שרוב האנשים כלל לא מבינים את ההשלכות שלו לגבי העולם.
בישראל חוסר יציבות כלכלי-בטחוני-חברתי-נפשי לקראת הבחירות, במן שהתקשורת הולכת והופכת לשק קונפטי שנועד לזרות אדישות בעיני  הציבור. מצור על עזה והתחמשות חמאס, האסירים הפלסטינים ששובתים רעב מזה כמה חודשים, שמועות על נשק כימי בסוריה, הפלרה של המים, רדיפה של פליטים, שחיתויות בשלטון... רע כבר אמרנו?

האתגרים העצומים שעומדים בפנינו כעולם וכאנושות רק הולכים ומחריפים, ועדיין רובנו רק מנסים להבין איך אנחנו שורדים את החודש, או מוצאים יציבות נפשית בתוך כל הבלגן.

            

אבל מתוך הבלגן מתחילות לצמוח פטריות של שינוי. רבים מאיתנו עוד לא מבינים בדיוק מה זה פטריות, איך הן נוצרות? ומה ההשפעה שלהן על מוחנו ועל גופנו.
השבוע התנדבתי בחוות אדמאמא שליד נתיבות, ויצא לי לדבר קצת עם גור, בעל החווה, לגבי פטריות למאכל. גור הסביר לי שהפטריות למעשה מייצגות את הכוח המפרק בעולם. אותו כח שיש לאש ולצבא ולשיבא (האל ההודי). למעשה כדי שדברים חדשים יתחילו לצמוח, תחילה צריך לפרק את הקיים, וזה בדיוק תפקידן של הפטריות.

אז כאשר העולם שלנו יתחיל להתפרק, כאשר מגדלי בבל יפלו וחומות הבידוד יתמוטטו, יתחילו לצוץ עוד ועוד פטריות שיעזרו לנו להתחיל ולהרכיב את המציאות החדשה.

           

את הפטריות האלו שהולכות לצמוח אפשר כבר להריח - כסף חדש, שיתוף חפצים, יציאה של אנשים מחיי העבדות המודרנים וחזרה אל האדמה ואל הקהילה, קואופרטיבים, ריפוי דרך  - מגע, תנועה, מוזיקה, תפילה. מעבר לתזונה מן הצומח. צריכת תקשורת ומידע אלטרנטיבים, ואינספור חידושים טכנולוגיים כמו מדפסות תלת-מימד והנדסה גנטית.  כל אלו ועוד הולכים בזמן הקרוב לשנות את חיינו לבלי הכר.

כאמור, החדש בא במקום שבו היה בעבר הישן.
במקום להאבק ולהלחם ולהרוס, אפשר פשוט לתת לפטריות לעשות את עבודתן, ולקמפסט את מה שכבר לא רלוונטי לנו יותר, ולהחזיר את הקסם לחיים.

     

2013 תהיה שנת הפטריות
אם נרצה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה