יום שישי, 4 ביולי 2014

מה עושים עם המצב?









מה עושים עם המצב? שאל אותי חבר
מסביב כל האלימות הזו,
צריך לברוח, אי אפשר להישאר,
ואם מדברים על סרבנות - מה פתאום אתה חולם
הם מרביצים לך ואתה לא מגיב
מה אתה גאנדי?
למי כבר יש להקשיב?
הם לא רוצים אותנו, כולם פה מיליטריסטים משוגעים,
צמאים לדם, לנקמה, אפילו בתורים בקופת חולים ובאוטובוסים,
די נו למה אתה מדכא
בוא נדבר על משהו אחר
ראית את כל השרפות שמתרחשות,
ביערות ירושלים, במפרץ חיפה, השטח בוער
עזוב שטויות, בוא נלך להפריח בועות
לעשות מלחמות של רובי מים
לרקוד בפלא, ולראות את הברזילאים
יא גנוב אתה לא יודע מה הם עשו בברזיל,
העיפו מיליונים מהבתים כדי לבנות אצטדיון דביל
כרתו חצי אמזונס, כדי שתיירים יבואו לשחק,
אנחנו דואגים מהערבים, אבל מה יקרה כשהכל פה יתמוטט
אבל הרי ידוע שהכל מתחיל מבפנים
אז אולי פשוט נהיה שמחים
אבל איך אפשר להיות שמח כשהכל מסביב מקולקל
כי העולם הוא גשר צר מאוד, והעיקר לא לפחד כלל
מה נהיית לי ברסלב רוחני, חי באשליה
לפחות אני חי ונושם וחוגג ועוזר, כי אני לא עסוק במלחמה
בסוף זה יבוא גם אליך, מה אתה חושב שאתה בשוויץ או בפינלנד
לא, אבל אני לומד ערבית, כדי שאוכל להסתדר לא משנה מי ישלוט כאן
אז אתה בעצם בוגד, אולי פשוט תרד מהארץ
ירדתי מנכסיי וחובותי, ולרדת אין לי יותר לאן
אולי לצלול לעומקים, לא לפחד להיות דג קטן
שלא יאכל אותי איזה כריש
למרות שטוב למות בעד ארצנו
בוא נשלח לקרב את הילדים
שיחזרו עם פוסט טראומה ואז נעצור אותם על שימוש בסמים קלים
אולי הגיע הזמן באמת לשנות כיוון
לעצור את המכונה שאיבדה שליטה וכעת זורעת מלא הרס וניוון
להפסיק להיות עבדים, להתחיל לחייך אל החיים
מה הקשר חיוך לעבדות? צריך לשרוד פה
אבל הרגע אמרנו שטוב למות
טוב גם לחיות, וואלה החיים לא כאלה רעים
גם אני חושב, אבל מה עם הילדים?
איזה ילדים? החטופים? השם ייקום דמם
לא הילדים שעוד חיים, הילדים של כולם
ילדים של ערבים וילדים של יהודים
ילדים עם אבנים ילדים במדים
אז מה עושים עם המצב, מחליטים שמפסיקים
להרוס ולהרוג ולצרוך ולקלל
ומתחילים לבנות, ולעזור, ולשקם, ולטפל
להיות מרפאים להיות מלאכים
להבין שהשינוי מתחיל מבפנים
כמו אתי הילסום שהבינה שהשואה
זה בסך הכל שיקוף של התודעה
ועם המצב גרוע כדאי שנבדוק בתוכנו
איפה אנחנו מגלמים את עצמנו
ומי אנחנו כשאנחנו פועלים
כשאנחנו פוגשים אחרים אלימים
והאם אנחנו כמוהם או שזה רק אשליה
והאם אפשר למרות הכל להגיד הללויה

אפשר אם נרצה...


    

תגובה 1: